Mijn f***ing dilemma I

In mei 2016 schreef ik een blogpost over waarom ik zo vermoeiend ben voor mezelf. Ik ben niet tevreden met die blogpost…zucht šŸ™‚

Dit is poging 2. Ik denk dat ik mezelf beter begrijp.

Tijdens het schrijven kwam ik erachter dat het verhaal te groot is voor Ć©Ć©n post en dus worden het er twee. Laat ik beginnen met een lijst aan zaken waar mijn tijd aan opgaat in een week.
“Mijn f***ing dilemma I” verder lezen

Het succes van een community is eindig. Of niet?

De afgelopen tijd is mij meerdere malen gevraagd om na te denken over een ecosysteem voor B2B bedrijven. Hoe kunnen we onze kennis op een dergelijke manier neerzetten zodat onze medewerkers als experts worden beschouwd? Dit vanuit het oogpunt dat de medewerkers van veel van deze bedrijven kennis hebben opgebouwd dat een antwoordt geeft op vragen waar hun klanten mee zitten.

Voor veel van deze bedrijven is het investeren in een dergelijk platform geen alledaagse bezigheid en ze willen ook dat een dergelijk investering voor de komende jaren meegaat. Vanuit mijn kennis met dit blog en ook met Bijgespijkerd ben ik in staat om een goed strategisch advies te geven van waaruit een beargumenteerde keuze gemaakt kan worden. Toch heb ik moeite met de vraag; hoe maken we een dergelijk ecosysteem succesvol voor volgend jaar maar ook voor over 5 jaar.

“Het succes van een community is eindig. Of niet?” verder lezen

waarom, hoe en wat

Binnen Ymor zijn we erg druk met het verbeteren van onze communicatie op allerlei fronten. We merkten dat het communiceren tot nu toe vaak losse projecten zijn geweest waar niet 1 lijn in te vinden is geweest. Na het lezen van een aantal boeken waaronder Tribes, Linchpin en het kijken van een aantal TED videos kwamen we iets tegen wat aangaf waar wij nog aan moeten gaan werken.

Het ging om de presentatie van Simon Sinek op TED. Geen uitzonderlijke presentatie maar de essentie was krachtig. Waarom zetten grote leiders ons aan tot actie?

“waarom, hoe en wat” verder lezen