Wakoopa Business Model

Vandaag een bericht op Emerce dat Wakoopa bezig is om een white-label te introduceren om zo een goed verdienmodel te vinden bij hun dienst.

Zulke berichten triggeren mij omdat ik geintrigeerd ben door bedrijven die proberen om met behulp van hun gratis dienst geld te verdienen. Hoe pakken ze het aan? Welke route kiezen ze? Hoe bewaren ze hun onafhankelijkheid?

Wat is wakoopa?

Wakoopa is een Nederlands bedrijf dat gegevens verzamelt over het gebruik van (web)applicaties van mensen die een tracker hebben geinstalleerd. Deze gegevens worden naar een centrale omgeving verstuurd waar je de mogelijkheid hebt om jou gebruik te delen met anderen, maar waar je ook (web)applicaties kunt ontdekken die anderen veel gebruiken.

Wat is hun Business Model?
Lees “Wakoopa Business Model” verder

The Business Model Canvas

Ondertussen ben ik al even terug van het event Innoveer jou Business Model. Een geweldige ervaring om Patrick van der Pijl aan het werk te zien. Goed om hands-on sessies te hebben over bedrijfsmodellen als het Parool, Sellaband en telco’s. Tegelijkertijd was dit voor mij een startpunt om Launchers.nl vanaf te beginnen. De kennis opgedaan is waardevol voor mijn functie maar ook voor de mensen in mijn tribe! Lees “The Business Model Canvas” verder

De lancering van Launchers

Al enige tijd ben ik bezig om deze site op te zetten en vorm te geven. Alles op zijn tijd zodat ik goed na kan denken over wat ik precies met de site wil gaan doen.

Zoals in de eerste post aangegeven en zoals het ook terug te lezen is in de over pagina wil ik deze site laten evolueren naar een community. Klein beginnen om te zien waar er behoefte aan is om waar nodig bij te sturen en een richting te kiezen. Ik ben zeer benieuwd waar jullie mij heen sturen en ik hoop uiteindelijk dat we samen ergens naartoe gaan.

Lees “De lancering van Launchers” verder