Propositie en meer

Het is al weer even geleden dat ik hier Blue Factory wereldkundig heb gemaakt. In de tussentijd is er een hoop gebeurd en ben ik vooral erg druk geweest met het regelen van een hoop zaken.

Voor Blue Factory hebben we gevraagd aan Arthur Linssen van de PropositionCompany om eens met ons te brainstormen zodat we onze ideeën om de wereld te verbeteren goed en helder op papier hebben staan. In deze sessie zijn we op een aantal zaken ingegaan zoals doelgroep, missie en visie, behoefte en onderscheidend vermogen. Ik wil nog niet alles onthullen maar er zijn wel een aantal zaken die ik met jullie wil delen.

Visie

Hoe ziet Blue Factory de wereld om zich heen? Wij hebben gezien dat elke ondernemer het belang van een actueel beeld van zijn onderneming op Internet cruciaal is voor de beeldvorming omtrent zijn merk. Grote ondernemingen reserveren resources om dit beeld actueel te houden. Kleine ondernemingen doen vaak eenmalige investeringen in hun website en hebben daarna vaak niet de tijd en de kennis om dit beeld actueel te houden. Het kan voorkomen dat de content veroudert is of dat bepaalde onderdelen niet het resultaat opleveren waarop gehoopt was. Dan ziet men dat een site voortdurend onderhoud vraagt. En hoe dan verder?

Missie

Blue Factory helpt ondernemingen met het blijvend verhogen van het resultat van de investering die een ondernemer gedaan heeft. Dit doen wij door het onderhoud van de website volledig op zich te nemen.

Wat levert Blue Factory?

Blue Factory levert de kennis en kunde om de activiteiten die uitgevoerd moeten worden op de website op een juiste manier uit te voeren. Wij bieden een netwerk van zelfstandige specialisten aan die onder ons label werkzaamheden uitvoeren die de klant vraagt of die wij bij de klant zien. Een dergelijk label is voor zelfstandig specialisten fijn omdat wij zaken van hun uit handen nemen. Daarnaast heeft het ook voordelen voor een onderneming.

  1. De juiste match tussen behoefte en mensen met verstand van zaken (elke activiteit vraagt een ander specialisme)
  2. Kwaliteitscontrole door vaste werkpatronen resultaten te volgen
  3. Gegarandeerde beschikbaarheid door een groot netwerk van specialisten.

Te doen…

Op dit moment zijn we druk om onze eigen website op te tuigen. Vandaar dat er nog niets staat. Ook zijn we ons netwerk van specialisten aan het uitbreiden. Ben jij een zelfstandig specialist of weet jij er een? Laat het mij weten dan kom ik graag met je in contact!

Vanaf 1 april gaat het los. Dan ben ik niet meer in dienst van Ymor en kunnen we eindelijk de meters maken die wij allebei in ons hoofd hebben zitten. Stay tuned!

 

Auteur: Coen Meerbeek

Ondernemer in IT/App monitoring en Business Analytics | XBox Gamer | Fan van alles Gouden Eeuw | Basketbal voor het leven!

Geef een reactie