Blue Factory. Eigen baas met passie voor Internet

Volgens velen zat het er al wel een tijdje aan te komen. “Je bent altijd ondernemend bezig.” hoor ik vaak. Dat klopt maar een ondernemend iemand is nog geen ondernemer. Toch heb ik besloten om mezelf in het diepe te gooien. Vanaf april ga ik samen met mijn compagnon Koert van der Scheer vol energie onze VOF vorm geven.

Wat is Blue Factory? Blue Factory is een label dat synoniem moet gaan staan voor een blijvend beter Internet. Blue Factory wil zich focussen op het helpen van MKB’ers met het blijvend succesvol houden van hun online kanaal. Deze doelgroep boekt stapje voor stapje vooruitgang in het gebruik van Internet maar heeft vaak na oplevering van hun Internet-oplossing niet de kennis en kunde om dit update te blijven houden, hoog te laten scoren in de zoekmachines of mee te laten participeren in online advertenties. Dat is waar wij in beeld komen.

Op dit moment zijn wij het bedrijf vorm aan het geven. Wij hebben een logo en zijn zeer benieuwd wat jullie ervan vinden? 

En? Past dit bij een onze beschrijving? De tagline is iets wat nog niet definitief is dus schiet maar!

Wat hebben we verder al geregeld? Email en dergelijke hebben we al ingeregeld bij Google. CRM doen we via CapsuleCRM maar hierover zal ik een aparte post schrijven. De rechtsvorm dan….ook daar is wel een aparte post over te schrijven. Het is leuk dat je enthousiast bent over een idee maar levert het ook geld op? Zeker niet direct en er moet toch een hypotheek betaald worden.

Een enthousiaste ontwikkeling is dat we samen met Arthur Linssen van PropositionCompany een traject ingaan om onze missie / visie, doelgroep, probleemstelling helder op papier te zetten. Koert en ondergetekende zijn ervan overtuigd dat dit ons kan helpen om eenduidig te communiceren, lijn aan te brengen in het bedrijf maar het straalt vooral uit waar wij voor staan.

Ik zal de komende tijd op launchers.nl uitgebreidt verslag van onze opstartfase en ik hoop natuurlijk dat het daar niet bij zal blijven. Ik hoop dat jullie met mij mee op reis meegaan.

Auteur: Coen Meerbeek

Ondernemer in IT/App monitoring en Business Analytics | XBox Gamer | Fan van alles Gouden Eeuw | Basketbal voor het leven!

2 gedachten over “Blue Factory. Eigen baas met passie voor Internet”

  1. Hi Coen,
    Erg leuk om te lezen welke stappen je aan het zetten bent om tot een succesvolle onderneming te komen. Het getuigd van erg veel lef dat je de sprong naar ondernemer gaat maken. Dat je niet over één nacht ijs gaat en je goed aan het oriënteren bent is lovenswaardig.
    Je vroeg om input op het logo. De naam “Blue Factory” spreekt mij erg aan. Blauw een belangrijke kleur in ICT-land. Met een Factory heb ik de associatie van goed op elkaar afgestemde processen. Iets waar we in ICT-land nog wel het e.e.a. van kunnen leren. Dus ook erg goed. Met de Popeye-arm geef je daar nog meer kracht aan. De tagline “Uw Internet”, erg goed. Jullie staan immers voor een blijvend beter Internet. “Ons Werk”, straalt naar mijn mening dan te weinig energie uit. Ik zou hier kiezen voor iets als “Onze Passie”. En dat Internet je passie is heb je in de korte tijd dat we nu samenwerken laten zien. In de afgelopen twee maanden heb ik veel van je geleerd over Internet, mijn dank daarvoor. Met je lef, enthousiasme, doorzettingsvermogen en kennis moet het lukken om van Blue Factory een succes te maken. Samen met je compagnon Koert heel veel succes en plezier bij deze prachtige uitdaging.

Geef een reactie